Search

Koolitus

 

 
Shindo sissejuhatav/tutvustav kursus toimub 27.04.2014 kell 10.00-14.00 Toompuiestee 17a, I korrus Avantia ruumid. Hind 30.- 
Peale sissejuhatavat kursust jätkame shindo I astme koolitusega.
Registreerumine ja info This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. või 5653822.
Rohkem shindo kohta www.shindo.ee

 

9. mai kl. 18.00 II astme koolitus

11. mail kl. 11.00  Shindo I aste edasijõudnud

 

 

Lühiülevaade SHINDO-st ja kursustest

SHINDO koosneb venitustest, meditatsioonist ja massaažist.
SHINDO on loodud Kazuko Kuratomi poolt eelkõige aitamaks iseennast ja lähedasi, samas ka väga sobilik süsteem professionaalseks massaažiks.                                                                        SHINDO-ga võivad tegeleda nii väikelapsed, noored ja vanemad inimesed.
Pole tähtsust kas inimene on terve või haige, tuleb vaid leida armastav puudutus, tahe ja aeg.
Venitusi võib teha nii üksi, paaris kui ka grupis. Venitustundide info avalehel.
Juurde võiks õppida ka varbamassaaži ja kerge toetava puudutuse.
SHINDO koolitustel eelnevaid lääne- ja idameditsiinialaseid teadmisi pole tarvis, samuti pole vaja massaaži tegemise kogemust.

 

SHINDO I astme kursus kestab u. 50 tundi ehk 10 päeva x 5h. Maksumus 295 €
 

Kursuse lõpetanul on õigus juhendada venitustunde, reklaamida SHINDO-d, teha mittetasulist massaaži lähedastele, tuttavatele.
Eksami võtab vastu ja tunnistuse väljastab Kazuko Kuratomi isiklikult. Eksami ja tunnistuse maksumus 120 eurot.
SHINDO II astme kursus kestab u. 140 tundi ja jaotub u. 1,5-2 aasta peale, maksumusega u. 650 eurot
Tegemist on professionaalse massaaži koolitusega ja eksamiga Kazuko Kuratomile.

Shindo venitustundide ajakava ja kohad sisukorras.

Info tel.+372 56455422, Heli Randoja

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Artikkel shindo venitusharjutustest ajakirjas TERVIS+ (okt. 2009)
Venitades vabaks ja ärksaks

Heli Randoja, shindo õpetaja
Loo autor Kai Siidirätsep
 

Lihtsad ja tõhusad shindo venitusharjutused lõdvestavad keha ja vaimu. Loovad seeläbi silla südame ja maailma vahele.
Inimese mõtted ja tunded, rõõmud ja hirmud peegelduvad kehas. Keha on hinge kodu. Pinges ja murelikus kehas elab kramplik ja rõõmutu vaim, kiratsevad loovus ja armastus. Iga inimene ihkab aga olla täis elujõudu, rõõmu ja armastust. Tunda turvalisust ja olla õnnelik. Kõiki neid häid asju otsitakse liigagi sageli kusagilt kaugelt. Väljast. Ja täiesti asjatult, sest elujõu ja armastuse allikas on enda sees tallel. Kui igapäevaelu koormate all – palju tööd, haigused, sassis suhted – kaob ühendus allikaga endas, on vaja see uuesti üles otsida. Selleks peab vaeva nägema. Nii nagu kaevu jaoks allikat otsides: esmalt peab eemaldama mulla, liiva, kivid ja alles siis jõuame veeni.
 

Venita end vabaks


Shindo venitusharjutused on turvalised ja lihtsad. Neid võib teha nii grupis õpetaja juhendamisel kui ka kodus isekeskis. Venitades pööratakse tähelepanu nendele kehapiirkondadele, mida läbivad meie 12 peamist energiameridiaani. Nimelt lähtutakse shindo`s sarnaselt teiste idamaiste traditsioonidega sellest, et eluenergia liigub meis energiakanalites ehk –meridiaanides. Kui energia voolab takistusteta, oleme terved ja teovõimelised, tõkked energia liikumise teel viivad aga tasakaalutuse ja tervisehäireteni. Inimene on tervik ja nii on ka igal organil meridiaanide kaudu täita oma ülesanded energia liikumise süsteemis. Shindo venitusharjutused avavad energiameridiaane ning ühtlasi aitavad hoida neid avatuna. Et iga organ, iga keha piirkond, on seotud erinevate emotsioonidega, siis saab venitusharjutustega ka neid tõhusalt mõjutada.
 

Hinga end ärkvele


Hingamine on oluline protsessi osa. Venitusharjutuste toimet - lõdvestumist ja pingete leevendamist - süvendab sügav, rütmiline väljahingamine läbi suu. Seeläbi on liikumine mõjusam, sest hingamine aitab avada ja vabastada energiablokke ja samas ka lõdvestuda, et kehas ei tekiks krambis olekut.


Shindo venitusharjutusi tehes:


• enne venitama asumist otsi endas üles kesktelg,
• hinga rütmiliselt, kõhu piirkonnast, suu kaudu, põhirõhk väljahingamisel,
• püsi venituses vähemalt 6-e sügava hingamise vältel; soovitavalt 3-5 minutit; edasijõudnud kuni 10 min. Sissehingamine vaba.
• suru lõuga rinna suunas ning lõdvesta õlad,
• ole keskendunud ja hoia asendit, et välimine pinge saaks vabaneda,
• keskendu valulikule kohale ja luba välja hingates takistusel kehast lahkuda,
• kui tajud venituses püsides valulikkus ja/ või pinget, masseeri seda piirkonda: silu kerge survega ja/või klopi kergelt veidi rusikas kämblaga.
 

Kuidas ja millal teha?


Iga harjutuse juures on välja toodud energiameridiaani vastutusala: isikuomadused, toimimisviis ja emotsioonid. Neis pole hea ei vähesus ega liig. Nad peavad olema tasakaalus. Just seda aitab venitamine saavutada.
 

Kopsu-jämesoole meridiaani venitus


• õlgadelaiune harkseis, varbad veidi sissepoole
• käed selja taga, pöidlad sõrmseongus
• painuta end puusadest aeglaselt ja sügavalt ette
• tõsta käed tagant üles
• käed- jalad sirged.
Toimimisvaldkond: kurbus, mure, süütunne, soov teha õige otsus, otsustamine, oma seisukoha otsimine, solvumine.
 

Maksa-sapipõie meridiaani venitus


• istu maas, jalad maksimaalselt harkis
• painuta parema jala suunas
• parema käega võta suurest varbast kinni, hoides peopesa ülespoole
• seejärel vii vasak käsi üle pea ja haara kinni 4.-st varbast
• korda teise kehapoolega
Toimimisvaldkond: viha, vimm, julgus, kannatus, läbisurumine, vastupidamine, agressiivsus, äkilisus, enesekesksus.
 

Neeru-põie meridiaani venitus


• istu maas, jalad sirgelt paralleelselt ees
• kummardu ette, aseta vasak käsi üle parema ja võta kinni väikestest varvastest
• jalad on sirged ja pea põlvedel
Toimimisvaldkond: hirm, kartlikkus, ebakindlus, ehmumine, tahe
 

Südame-peensoole meridiaani venitus


• istu maas, jalatallad koos
• käed sõrmseongus ümber varvaste
• kummardu maksimaalselt ette
Toimimisvaldkond: rõõm, armastus, vihkamine, vaimustus, rahulikkus, erutus
 

Südamepauna-kolmiksoojendi meridiaan


• istu maas, rista jalad ja käed
• sõrmed toetuvad põlvedele
• kummardu maksimaalselt ette
• tuharad jäävad maha
Toimimisvaldkond: sisemine tasakaal, hormonaal-ja närvisüsteemi kontroll, seksuaalenergia
 

Mao-põrna meridiaani venitus


• istu maas põlvedel
• istu jalgade vahele põrandale ja lasku selili
• vii käed üle pea
NB! võib venitada ka ühe jala kaupa
Toimimisvaldkond: skeptilisus, liigemotsionaalsus, raskemeelsus, harmoonia, intelligentsus,

hädaldamine.
 

Tervendav enesemassaaž!

Pikemalt venitusasendis püsides võid tajuda kehas pingeid ja/või kerget valulikkust. Masseeri ise seda piirkonda! Silu kerge survega! Klopi õrnalt veidi rusikas kämblaga! Nii vabastad vabanevat, väljapääsu otsivat pinget.
 

Mis on shindo?

Shindo on massaaži-, venitus- ja lõõgastusharjutuste süsteem. Seega kompleksravi. Ta sündis 80-ndate aastate algul Jaapanis ning tema loojaks on Sensei (õpetaja) Kazuko Kuratomi. Kuigi tegemist on suhteliselt noore meetodiga, on tema juured vanades idamaistes, eeskätt Jaapani traditsioonides. Idamaise tava kohaselt käsitleb shindo inimest kui tervikut.Igapäevaelu viib meid tasakaalust välja ning vaevama hakkavad erinevad tervisehäired. Shindo eesmärgiks on vabastada keha ja meel sinna kuhjunud füüsilistest ning emotsionaalsetest pingetest ning saavutada keha ja meele tasakaal. Füüsilisel pinnal aitavad venitusharjutused hästi tugiliikumisaparaadi vaevuste: lihaspinged, selja, õlavöötme, kaela vaevused nagu jäikus, valu ja piiratud liikuvus, radikuliidi, ishiase (kahe viimase puhul mitte ägedal perioodil) ja liigeseprobleemide puhul. Meetodil pole ühtegi vastunäidustust. Nii nagu kõik siin elus on ka shindo pidevalt arenev ja täiustuv. Ka pole ta seotud ühegi filosoofilise või usulise vooluga. Sõna shindo tähendab südame suunamist. Teisi sõnu leiame me shindos tee iseendani. Oskus kuulata südant ja selle sõnumit on shindo üks põhisküsimusi. See meetod aitab inimesel avaneda, lõõgastuda ja näha ennast ja oma valikuid selgemalt. „Valu on südame sõnum. Ta püsib inimeses ja kui abi ei saabu, väljub haigusena.” Heli Randoja